23.4.2019Liikennevinkki

Huomioi näkövammaiset liikenteessä – yhteispelillä turvallista liikkumista

Kevääseen kuuluva pyöräilyn lisääntyminen tuo vilskettä ja monilla eri nopeuksilla liikkuvia kulkijoita erityisesti yhdistetyille pyöräteille ja jalkakäytäville. Liikenneturva ja Etelä-Savon Näkövammaiset ry muistuttavat, että muiden liikkujien on huomioitava näkövammaiset ja vältettävä vaikeasti ennakoitavaa käyttäytymistä.

17.4.2019Liikennevinkki

Rauhallisuus takaa pyöräilijän turvallisen ohittamisen

Kaksipyöräisten määrä kasvaa liikenteessä kevään edetessä. Liikenneturva muistuttaa, että rauhallinen toiminta ja turvavälien säilyttäminen on ensisijaisen tärkeitä pyöräilijää ohitettaessa. Ohitus tulee tehdä vain silloin, kun se on turvallista.

16.4.2019Uutinen

Pääsiäisliikenne vilkkaimmillaan kiirastorstaina ja toisena pääsiäispäivänä

Pääsiäisen ruuhkat tieliikenteessä keskittyvät kiirastorstaille 18.4. sekä toiselle pääsiäispäivälle 22.4.2019. Traffic Management Finland sekä liikenteen viranomaiset haluavat kiteyttää pääsiäisliikenteen kahteen asiaan: Ennakoi ja huomioi!

11.4.2019Uutinen

Autoilijoille tarjolla ilmaisia tuulilasin kuntotarkistuksia pääsiäisliikenteessä

Kirkkaasti Turvallisin -kampanjassa autoalan insinööriopiskelijat tekevät autoilijoille ilmaisia tuulilasin kuntotarkistuksia valituilla ABC-asemilla pääsiäisviikonlopun liikenteessä.

10.4.2019Liikennevinkki

Mopon virittämiseen puuttuminen on välittämistä

Mopokausi on taas käynnissä, ja tänäkin kesänä valitettavan moni nuori ajaa viritetyllä kaksipyöräisellä. Liikenneturva muistuttaa, että viritetty mopo on turvallisuusriski ja kannustaa nuorten huoltajia puuttumaan asiaan. Tukea puuttumiseen saa esimerkiksi Liikenneturvan mopovideoista.

9.4.2019Tiedote, Valtakunnallinen

Hyvä renki, huono isäntä - ammattikuljettajat suhtautuvat automaatioon varauksella

Liikenneturva selvitti Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n ja Rahtarit ry:n kanssa ammattikuljettajien suhtautumista liikenteen automaatioon. Suurin osa ammattikuljettajista suhtautui kielteisesti ajatukseen automaattisen auton käytöstä työssään. Ihmiskuljettajan korvattavuuteen ei myöskään uskottu. Myönteisesti suhtauduttiin etenkin havaintoaluetta laajentaviin järjestelmiin.