Mopoautoilu
Mopoilu

Liikenneturva tarjoaa nuorille kuljettajille verkkopohjaisen oppimisympäristön, jonka pelimäinen maailma käy läpi nuorten liikenneturvallisuuteen vaikuttavia päätöksiä ja vaikeita tilanteita. Omia ratkaisuja korostava Uusikuljettaja.fi -sivusto auttaa omaksumaan turvallisempaa liikennekäyttäytymistä, tarjoaa keinon käsitellä sosiaalisia riskejä ja tätä kautta mahdollistaa myös riskien välttämisen. Pelimaailmasta ammentavalla verkkosivulla hölmöilevät törmäysnuket, jotta nuorten ei tarvitse kokea samaa aidossa liikenteessä. Oppimisympäristön avulla nuori on valmiimpi kohtaamaan sosiaalisesti vaikeita, ryhmäpaineesta syntyviä ja liikenneriskiä lisääviä tilanteita.

”Tarkoitus on tarjota nuorille keino saada tietoa, pohtia ja melkeinpä kokea liikenteen vaikeita tilanteita”, toteaa Liikenneturvan koulutuspäällikkö Antero Lammi.

Ilmainen ja kaikille avoin oppimisympäristö

Liikenneturva on saanut oppimisympäristön käyttöönsä Mercedes-Benz Driving Academyn luvalla. Oppimisympäristö on käytössä Yhdysvalloissa, Kanadassa ja Hollannissa. Suomi on kuitenkin ainoa maa, jossa se on ilmaiseksi avoinna kaikille.

Yhteistyö perustuu Liikenneturvan puolelta haluun tukea eri yhteisöjä, kansalaisia ja yrityksiä vapaaehtoisessa liikenneturvallisuustyössä. Mercedes-Benz on antanut oppimisympäristön Liikenneturvan käyttöön, koska Liikenneturvan toiminta on voittoa tavoittelematonta ja liikenneturvallisuutta edistävää.

”Oppimisympäristön tuottaminen on meille osa yritysvastuuta”, kertoo Nick Sanders Mercedes-Benzin Driving Academysta.

Tutustu oppimisympäristöön osoitteessa uusikuljettaja.fi. Sivusto edellyttää rekisteröitymistä.

Koulutuspäällikkö Antero Lammi p. 020 7282 346

Lue lisää nuorten tieliikenneonnettomuuksista tilastokatsauksesta.

Liikenneturva edistää tieliikenteen turvallisuutta vaikuttamalla ihmisten liikennekäyttäytymiseen ja liikennekulttuuriin. Liikenneturva on valtakunnallinen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestö, jolla on 56 jäsenyhteisöä. Toiminta ulottuu koko maahan 12 aluetoimiston kautta.

Tutustu myös uudistuneisiin verkkosivuihimme: www.liikenneturva.fi.