Pyöräily
Vaasa

Avaimet arkipyöräilyyn tapahtuma maanantaina 12.5. klo 16-19 ja 17.30-19 Pääkirjastossa

Klo 16 – 19 opastusta pyöräilysäännöistä, pyöräreiteistä ja vaaranpaikoista, Liikenneturvan kouluttaja Harri Kivikoski ja
Klo 17.30 – 19 opastusta pyörän keväthuoltoon, vaasalainen Marko Rautakoski.

Pyöräile töihin päivän 13.5. haastekampanja Facebookissa

Vaasan kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Joakim Strand haastaa vaasalaiset työmatkalaiset pyöräilemään töihin tiistaina 13.5. Liity sinäkin pyöräilevien iloiseen joukkoon haastamalla työkaverisi pyöräilemään! Osoita osallistumisesi tykkäämällä tapahtumasta Facebookissa ja jaa haastetta eteenpäin kutsumalla työtovereitasi ja ystäviäsi mukaan pyöräilemään. Facebookissa Pyörällä töihin –osallistumisensa ilmoittaneiden kesken arvotaan Pyöräliike Viertolan lahjakortti ja Liikenneturvan palkintoja.

Haastekampanja Facebookissa.

Brunssi työmatkapyöräilijöille tiistaina 13.5. klo 7.30 - 9

Työmatkapyöräilijän tunnistaa helposti – hän hymyilee! Varaa hieman enemmän aikaa aamun työmatkapyöräilyyn, että ehdit pysähtyä Brunssille Palosaaren sillan kupeelle, Hautausmaan suoralle, entiselle Linja-autoasemalle tai Jalkapallostadionin läheisyyteen. Tarjoilemme kahvia ja purtavaa yhdeksään asti, tai niin kauan kuin purtavaa riittää.

Pyöräilyn riemua ympäri maailmaa -luento torstaina 15.5. klo 17.30 Pääkirjaston Draama -salissa

Tietokirjailija/toimittaja, pyöräilevä maailmanmatkaaja Matti Rämö kertoo miten kaukomatkalle pääsee, aikataulun teosta ja yllätyksistä, pukeutumisesta, majoittumisesta ja ruokailemisesta, pyörän valinnasta ja ennen kaikkea kymmenin kuvin omista uskomattomista pyöräseikkailuistaan Thaimaahan, Islantiin, Vietnamiin, Andalusiaan, Saharaan, Intiaan.

Pyörällä kouluun päivä keskiviikkona 14.5.

Pyöräily on helppoa - senhän osaa lapsikin! Pyöräilevä koululainen on virkeä ja aktiivinen. Vanhemmat, kannustetaan yhdessä lapsia ja nuoria pyöräilemään kouluun.

Pyöräile myös näihin tapahtumiin!
• Koko perheen liikuntarieha 10.5. klo 12 – 15 Botniahallissa.
• Liikunnallinen iltapäivä 17.5. klo 12 - 15  Kasarmintorilla.
• Liikunta- ja urheilukirkko 18.5. klo 15 Palosaaren kirkossa.

Vaasan pyöräilyviikon ohjelma nettisivulla. Osallistu myös Facebookissa ja Twitterissä.

Vaasan pyöräilykartta (merkitse karttatasoksi pyörätiet) tutustua Vaasan kaupungin karttapalvelu

Liikenneturvan sivuilta lisätietoja pyöräilijälle liikenteessä

Pyöräilyviikon ohjelmasta vastaa Vaasan kaupunki yhteistyökumppaneineen.

Lisätietoja:

Liikenneturvan yhteyspäällikkö Heli Lintamo, 0207282376
Vaasan liikuntakoordinaattori Minna Suihkonen, 0400895007

Vaasa on pyöräilykuntien verkoston jäsen. Pyöräilykuntien verkostossa on mukana 42 kuntaa ja 19 muuta jäsenyhteisöä.  Liikenneturva on valtakunnallinen liikenneturvallisuustyön keskusjärjestö, jolla on 57 jäsenyhteisöä. Toimintamme ulottuu koko maahan 12 toimipisteen kautta.

pyöräily