Kävely ja pyöräily
Vaasa

Pimenevät illat ja aamut vaikeuttavat kävelijöiden ja pyöräilijöiden havaitsemista liikenteessä - myös valaistuissa taajamissa, sillä katu- ja mainosvalot sekä puiden ja pensaiden varjot hankaloittavat havainnointia. Myös sateella, sumussa ja hämärässä on tärkeää nähdä ja näkyä kunnolla. Heijastimellinen kävelijä näkyy jopa seitsemän kertaa niin kaukaa kuin ilman heijastinta kulkeva.

Palosaaren K-Marketin (Ahventie 19) asiakkaille jaetaan perjantai-iltana klo 16 alkaen ja lauantain aikana 1500 kpl K-market -heijastimia niin kauan kuin niitä riittää. Perjantaina 30.9. paikalla on myös Liikenneturvan kouluttaja Harri Kivikoski kertomassa heijastimesta ja sen näkymisestä liikenteessä. Tiedätkö sinä mihin heijastin kiinnitetään ja millainen on hyvä heijastin?

Valtakunnallista heijastinpäivää vietetään 1.10. teemalla #heijastansinua. Liikenneturva muistuttaa, että viimeistään nyt on aika kiinnittää heijastin ja varmistaa, että kaveri loistaa myös: www.liikenneturva.fi/heijastansinua.

Heijastin, heijastinpäivä, heijastansinua