Mikkeli

Liikenneturvan Sinä teet Suojatien -kampanja on mukana Mikkelin Urheiluautoilijat ry:n järjestämässä Valppaana Liikenteessä -teemapäivässä Visulahdessa lauantaina 13.8. klo 10-14.

Mikkelin Urheiluautoilijat ry:n hallinnoima yleishyödyllinen Valppaana Liikenteessä - Vauhdilla voi verkostoitUA -hanke yhteistyökumppaneineen järjestää liikenneturvallisuusaiheisen teemapäivän Visulahdessa lauantaina 13.8. Teemapäivässä vierailijat pääsevät tutustumaan liikenneturvallisuusaiheisisiin esittelypisteisiin. Halukkaat voivat suorittaa ’liikenneturvallisuuspassin’ sekä maalauttaa kasvoihinsa Sinä teet suojatien -kampanjan tunnusmerkit, suojatieraidat.

Koulut alkavat – muistetaan suojatiet

Suomalaiset ovat tyytymättömiä vallitsevaan suojatiekulttuuriin. Liikenneturvan tutkimuksessa puolet jalankulkijoista kokee autojen pysähtyvän harvoin, kun jalankulkija on aikeissa ylittää kadun suojatietä pitkin.

Koulujen alkaessa on jälleen kerran hyvä nostaa esille turvallinen suojatiekäyttäytyminen myös meillä Mikkelissä. Tervetuloa lauantaina Visulahteen keskustelemaan turvallisesta koulutiestä, suojatieturvallisuudesta sekä olemaan esimerkki omalla äänellä ja omilla kasvoilla.

Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Eini Karvonen, Liikenneturva, p. 020 7282 395
Minna Hänninen, Valppaana Liikenteessä, p. 040 8400 588
Ville Asikainen, Visulahti, p. 050 498 9831

Valtakunnallinen Sinä teet suojatien -kampanja haastaa jokaisen tielläliikkujan pohtimaan omia keinojaan parantaa suojatieturvallisuutta ja sitoutumaan suojatieturvallisuuteen omalla äänellä ja omilla kasvoilla. Kampanjan tavoitteena on parantaa liikenneturvallisuutta edistämällä turvallista liikennekäyttäytymistä suojateiden yhteydessä.

Tilastokatsaus: Jalankulkijoiden henkilövahingot tieliikenteessä