Liikenneturva kutsuu opettajat innostavaan ja aktivoivaan liikenneturvallisuuskoulutukseen. Opetushallituksen tuella koko opetustoimen henkilöstölle tarkoitettu täydennyskoulutus on osa ”Liikenne hurahti verkostoon – ja opettajat menivät mukana, osa 2” –hanketta, joka toteutetaan yhteistyössä Ehyt ry:n kanssa.

Edellisiin ”Liikenne hurahti verkostoon – ja opettajat menivät mukana” –hankkeen koulutuksiin osallistui yli 500 opettajaa ympäri Suomen. Palautteissa 100 % osallistujista suosittelisi koulutusta myös työtovereilleen. Tule siis mukaan!

Koulutuspäivän aikana vahvistetaan perusopetuksen ja toisen asteen oppilaitosten opettajien liikennekasvatusosaamista. Alkuun tarjoillaan tietoa asennekasvatuksesta sekä tutkittua tietoa lasten ja nuorten liikenneonnettomuuksien taustoista. Lisäksi tutustutaan liikennekasvatukseen kokeilemalla itse käytännön harjoituksia. Koulutuksessa käsiteltäviä aiheita ovat kävely ja pyöräily, turvalaitteet, mopoilu ja päihteet liikenteessä.

Syksyn 2013 koulutuspaikkakunnat ja ajankohdat

29.10. Helsinki (ruotsinkielinen koulutus)
30.10. Helsinki
31.10. Lahti
6.11. Salo
7.11. Tampere
13.11. Jyväskylä
14.11. Seinäjoki

Kevään 2014 koulutuspaikkakunnat ovat Kuopio, Joensuu, Imatra, Mikkeli, Raahe, Rovaniemi ja Pietarsaari (ruotsinkielinen koulutus). Ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.

Täydennyskoulutus on tarkoitettu perus- ja toisen asteen opettajille, jotka eivät vielä ole osallistuneet ”Liikenne hurahti verkostoon – ja opettajat menivät mukana” –hankkeen koulutuksiin. Koulutus on osallistujille maksutonta. Matkakulut korvataan halvimman matkustustavan mukaan lähimmälle koulutuspaikkakunnalle.

Ilmoittaudu koulutukseen tällä lomakkeella.

Ilmoittautumisaika syksyn koulutuksiin päättyy 4.10.2013. Paikkoja on rajoitetusti. Ilmoittautuminen kevään 2014 koulutuksiin avataan syksyllä.

Lisätietoja:
suunnittelija Laura Loikkanen, puh. 020 7282 341